Κατηγορία Τεχνική Γωνιά

Πρώτη εντύπωση για το ποδήλατο BMW M Series

Ποδήλατο BMW M Series

Δε ξέρω πόσοι από εσάς το έχετε διαβάσει σε κάποιο site του internet για το νέο ποδήλατο που έβγαλε η BMW μέσω της εταιρίας βελτιώσεων M, όμως η πρώτη εντύπωση που δίνει στον αδαή αυτό το ποδήλατο είναι ότι φαίνεται εντυπωσιακό. Δε μπορώ να πω καλό design, αν όμως το δείτε λίγο καλύτερα τότε θα καταλάβετε ότι μοιάζει απίστευτα με Orbea Orca σε mountain bike! Τρελή κόπια λέμε! Αφού το προσπεράσουμε αυτό ας δούμε τι έχει πάνω του. Όλο το γκρουπ της SLX (πεταλιέρα, μπρος/πίσω σασμάν, αλυσίδα, υδραυλικά δισκόφρενα, μανέτες και αλλαγές), ανάρτηση Manitou Match 80mm και τέλος καραφλά λάστιχα πόλης.

Μιλάμε για σκελετό αλουμινίου (όχι μη ξεγελιέστε από το πίσω τρίγωνο, αλουμίνιο είναι) και 12.9 κιλά ολικό βάρος. Βαρύ ε;

Περισσότερα

Service κάτω μπουκάλας RockShox Revelation

Οι μάγκες στο Bikeradar πρόσφατα έγραψαν έναν οδηγό για το πως θα κάνουν service στις κάτω μπουκάλες της ανάρτησης. Βλέπωντας το θυμήθηκα την δικιά μου Reba όταν την είχα βάψει και τη διαδικασία που είχα ακολουθήσει που περίπου ήταν ίδια με αυτή που περιγράφουν στο άρθρο τους.

Στο κάτω κάτω οι αναρτήσεις είναι σχεδόν ίδιες... Για όσους θέλουν να το διαβάσουν (στα Αγγλικά) μπορούν να κάνουν κλικ εδώ.

Περισσότερα

Ηλεκτρονικές αλλαγές Shimano (Di2) και MTB

Shimano Di2 για MTB

Shimano Di2 για MTB

Καιρός ήταν να γίνει και αυτή η προσπάθεια πιστεύω! Κάποιοι από εσάς μπορεί να έχετε ακούσει για την πρώτη ηλεκτρονική σειρά αλλαγής ταχυτήτων που έφτιαξε η Shimano για ποδήλατα δρόμου (κούρσες, μπλιαχ 😀 ) με την ονομασία Dura-Ace Di2. Όμως μέχρι πρόσφατα κανείς δεν τα είχε δει σε κάποιο mountain, αν και ήταν σχετικά εύκολο να το κάνει κάποιος, με την προϋπόθεση να εφαρμοστεί σε διπλή πεταλιέρα κι όχι την κλασσική τριπλή.

Ε, λοιπόν μία εταιρεία από τη...

Περισσότερα

Magura Marta SL

Magura Marta SL

Magura Marta SL

Τα Magura Marta SL είναι τα ελαφριά φρένα της συγκεκριμένης εταιρίας και σύμφωνα πάντα με την Magura μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε enduro, all-mountain και cross-country / XC racing. Όλη η σειρά έχει επανασχεδιαστεί για το 2009 και αν προσέξετε μοιάζουν λίγο με τα πιο γνωστά και ευρέως χρησιμοποιημένα Louise, όμως τα Marta έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι ελαφρύτερα.

Όσον αφορά τη μανέτα, τα Marta δε χρησιμοποιούν περιστρεφόμενο σφιγκτήρα για το δέσιμο της πάνω στο τιμόνι, αλλά το κλασικό σφιγκτήρα. Αυτός με τη σειρά του είναι πιο λεπτός και έχει χαμηλότερο προφίλ, ούτως ώστε να μπορείτε να βάλετε τους λεβιέδες ταχυτήτων είτε μέσα, είτε έξω από τις μανέτες (μα καλά ποιος βάζει τις ταχύτητες έξω από τα φρένα;), αναλόγως το πως έχει συνηθίσει ο καθένας.

Περισσότερα

Shimano Deore 2010!

1245082721019-18bjams9r63qp-850-65

Shimano Deore Shadow

Επιτέλους, μετά την πολύκροτη παρουσίαση της SRAM για τη νέα σειρά XX η Shimano άρχισε δειλά δειλά να βγάζει κι αυτή τις νέες σειρές ξεκινώντας από την απλή Deore.

Σε πολλούς θα θυμήσει λίγο την XT (το πίσω σασμάν περισσότερο) γιατί απ' ότι βλέπω έχει πάρει κάποια στοιχεία από αυτή. Φανταστείτε όμως αν η Deore η απλή είναι έτσι για το 2010, πως θα είναι η SLX, XT και XTR; Πολύ ενδιαφέρον...

Μέσα σ' όλα περιλαμβάνεται το νέο πίσω σασμάν shadow, ανοιχτούς σφιγκτήρες για ταχύτερη / ευκολότερη εγκατάσταση και νέα φρένα με ακόμη πιο εύκολη τη διαδικασία bleed. Περιμένω πως θα έχει μεγάλη επιτυχία, τόσο για τις βελτιώσεις που του έχουν γίνει όσο και για το ότι περνάμε μία οικονομική κρίση και πολλοί θα σκεφτούν να πάρουν ας πούμε ένα XT εφόσον με λιγότερα λεφτά θα πάρουν μία σειρά ναι μεν χειρότερη (όσον αφορά το βάρος και τα υλικά που έχει φτιαχτεί) αλλά στην εικόνα σχεδόν πανομοιότυπη.

Ας τα αφήσουμε όμως αυτά κι ας δούμε τα καλούδια:

Περισσότερα

Sram XX, αποκαλύπτεται

ΧΧ Πεταλιέρα

ΧΧ Πεταλιέρα

Τα 'λέγα εγώ δεν τα 'λέγα; Σήμερα ήρθε στο e-mail μου ένα μήνυμα από τη Sram με τίτλο: SRAM Introduces XX. Όπως καταλαβαίνετε το καλοκαίρι λοιπόν βγήκε η νέα (ολοκληρωμένη) σειρά της Sram. Δε θα μπω σε πολλές λεπτομέρειες καθώς είχα αναφερθεί σ' αυτή σε προηγούμενο άρθρο.

Η μόνη προσθήκη είναι πως εκτός απο περιφερειακά, η Sram έβγαλε (μέσω της RockShox) και αναρτήσεις με τον κωδικό XX.

Αυτές είναι η SID XX, REBA XX και απ' ότι είδα και REVELATION XX...

Έτσι για κάποιον που θα θέλει να έχει τη τελευταία λέξη της τεχνολογίας αλλά και της μόδας για τα ποδήλατα, θα έχει στα χέρια του ένα ολοκληρωμένο σύστημα!

Περισσότερα για φωτογρφίες και για μία πρώτη γνώμη πριν δείτε το site της Sram:

Περισσότερα

Ρύθμιση ανάρτησης για πρωτάρηδες

RockShox Reba SL

RockShox Reba SL

Πήρατε νέο ποδήλατο με την αναρτησούλα του και είστε έτοιμοι για τις βόλτες σας στο βουνό! Ή μάλλον αναβαθμίσατε αυτή την παλιά που πλέον ήταν κούτσουρο και κάνει πια μόνο για βαρίδι στο ψαροντούφεκο. Όπως και να 'χει μπροστά σας έχετε ένα τεχνολογικό επίτευγμα γεμάτο με διακόπτες και βαλβίδες που μερικές φορές σας μπερδεύει. Εδώ θα σας δείξω πως θα κάνετε τις πρώτες ρυθμίσεις για να βγείτε παγανιά στα μονοπάτια!

Πριν καν αρχίσουμε καλό θα ήταν να ξέρετε πως εδώ θα ασχοληθούμε με ρυθμίσεις που βρίσκονται έξω στην ανάρτηση, οπότε δε θα χρειαστούμε πολλά εργαλεία. Τα πιο σημαντικά παρατρεχάμενα για να ρυθμίσουμε σωστά το νέο μας γουρουνάκι είναι κλιπσάκια (zip ties) με τα οποία θα καλύψουμε ένα καλάμι, ένα μικρό χάρακα για να ρυθμίσουμε το βύθισμα αργότερα και τέλος για όσους έχουν προμηθευτεί ανάρτηση με αέρα, τότε μία τρόμπα για αναρτήσεις.

Περισσότερα

Marzocchi 2010, μικρή παρουσίαση

Πριν περίπου 1 μήνα έγινε μία μικρή παρουσίαση από την Marzocchi για τις νέες αναρτήσεις που θα λανσαριστούν το 2010. Πρόκειται για τις:

  • Marzocchi 44 RC3 Ti (Ναι Ti σημαίνει τιτάνιο... Όπα!)
  • Marzocchi 44 (και 44 Micro Ti, πάλι τιτάνιο)
  • Marzocchi 55

Παρακάτω μπορείτε να δείτε κάποιες πληροφορίες...

Περισσότερα

Ποιος θα πάρει νέο carbon παλουκόσελο;

FSA SLK Carbon παλουκόσελο

FSA SLK Carbon παλουκόσελο

Έλα μου ντε; Καλοκαιράκι έρχεται και το ποδηλατάκι όλο και πιο πολύ μου φαίνεται ότι θα χρειαστεί μία μικρή (ναι καλά) αναβάθμιση, η οποία θα είναι και η τελειωτική. Μα καλά, πόσες φορές το έχω πει αυτό; Τελικά είμαι ένας υποκριτής μου φαίνεται, όλο για τους άλλους λέω αλλά κι εγώ δε πάω πίσω.

Ε, ναι το παραδέχομαι δε μπορώ να κάθομαι με το Scott Accesories παλουκόσελο. Δηλαδή έλεος, που ακούστηκε αυτή η μάρκα;

Πλάκα, πλάκα όμως τόσο καιρό με έχει αφήσει ασπροπρόσωπο. Σε όλες τις συνθήκες έχει βγει παλουκάρι και θα νοιώσω λίγο κάπως όταν το αποχωριστώ, εκτός κι αν κάποιος το αγοράσει... 😛

Περισσότερα

SPD (πετάλια που κλειδώνουν), ρυθμίζοντας τα σωστά

Συνεχίζω την προσπάθεια γραφής μικρών οδηγών για τη σωστή οδήγηση ενός ποδηλάτου. Μετά το άρθρο για το πως θα ρυθμίσουμε σωστά τη θέση οδήγησης ακολουθεί ένα άρθρο για το πως θα εγκαταστήσουμε σωστά τα σχαράκια στα παπούτσια που κλειδώνουν στα πετάλια. Πρόκειται για τα δημοφιλή SPD από τη Shimano αλλά πάνω κάτω ισχύει το ίδιο και για τα Crank Brothers / Time.

Τα εργαλεία που θα χρειαστούμε είναι:

  • 3mm και 4mm Allen κλειδιά
  • Ένα ζευγάρι πόδια (κατά προτίμηση καθαρά να μην υποφέρουμε κιόλας)
  • Ένα καλό μάτι (άρα μας κάνουν και οι μονόφθαλμοι πειρατές)
  • Ίσως και ένα μαχαιράκι

Πριν την ρύθμιση...

Πάλι καλά που δε μεταφέρεται η μυρωδιά μέσω internet

Το κλειδί για να φέρετε σε μία ευθεία τα σχαράκια είναι να βεβαιωθείτε ότι δεν φέρνουν τα πόδια σας σε άλλη κατεύθυνση από αυτή που θα έπρεπε. Προβλήματα στα πόδια που έχουν να κάνουν με τα SPD προκαλούνται από το γύρισμα του γονάτου, το οποίο με τη σειρά του επιφέρει πόνους μετά από καιρό χρησιμοποίησης SPD  πεταλιών με λάθος ρύθμιση. Είναι γεγονός ότι όλοι ερχόμαστε στον πειρασμό να ρυθμίσουμε σε μία ευθεία τα σχαράκια με τις τρύπες που βρίσκονται κάτω από παπούτσι, αλλά αυτό συνήθως είναι μία κακή ιδέα. Καθίστε σ' ένα ψηλό σκαμνί κουνήστε λίγο τα πόδια σας και δείτε προς τα που δείχνουν. Συνήθως θα δείτε ότι δεν κοιτάνε απόλυτα ευθεία, άλλωστε το βλέπετε και στη φωτογραφιά ότι τα πόδια του πειρματόζωου ούτε ποδοσφαιριστή να ήταν δεν θα ήταν τόσο στραβά! Μη νομίζετε ότι είναι και συμμετρικά κιόλας, οπότε μπορεί να χρειαστεί να ρυθμίσετε το κάθε παπούτσι διαφορετικά, αν και συνήθως ότι θέλει το ένα πόδι θέλει και το άλλο...

Περισσότερα